başbakan bana "lan" dedi...

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından esdicien Bir Çarş. 23 Mayıs 2007, 12:48 am

embeding iptal olduğu için önce tıkalyın izleyin sonra okuyun yazdıkalrımı...
http://www.youtube.com/watch?v=lvoJe885d0I&mode=related&search=

"anamızı ağlattın BEEEEEE!!!"

çiftçini hali ne mi olacak???ev arkadaşım da mersinli tıpkı bu adamın olduğu gibi...aynı cümle:"anamızı ağlattı"...soruyorum peki ya neden???cevabı güzel:"ben seracıyım...bu adam geldi geleli domatesin fiyatı aynı ama seraya döktüğüm ilacın seranın naylon örtüsünün fiyatı iki katına çıktı..." eh haklı gibi...madalyonun diğer yüzü...ilaç yurtdışında gelmektedir ve zammı üretici firma yapmaktadır...naylon örtü petrolden yapılmıştır...petrolün varil fiyatı dünyada2-3 kat artarken türkiyey %70 civarı yansımıştır...çiftçiye her yıl katkılar kesintisiz ödenmektedir...

peki çiftçimiz ne kadar dürüst???şu meşhuuuuurr tarla parası olayında adı lazım değil ilçenin birinde kayda alınan yani çiftçimizn "benim arazim" diye gösterdiği aras alanının topla sadece o ilçe için bağlı oldukalrı ilin toplam alanı kadar!!!ve o il yüz ölçümü olarak türkiyenin en büyükleriden biri....

olaya tarafsız bakıorum gerçekten...başbakanın karşısına çıkıp beeeeeee diye hitap eden kişi neden kendi "saygısına" eş değerde bir karşılık alınca buna hakaret deniliyor???
...ki adamımızın tavırlarına bakın...tam bir siyasetçi..."ben halkçıyım arkamdan geliiin"...gelin sizi cennete götüreyim...kuklasın işte kukla...

haberi susn "kadın" müsvettesi de güzel abartıyor olayı...medyaya inanıp da bir karakter hakkında kesin karar verenlere "helal olsun" demekten başka bir şey diyemiyorum...çünkü medyanın ne b..k olduğu belli...inanmak size kalmış...

_________________
~~~urfalıyam ezelden, göönüm geçmez dizelden~~~
avatar
esdicien
efsane
efsane

Erkek Mesaj Sayısı : 456
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 21/02/07

Kullanıcı profilini gör http://www.ortysh.ideaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından latife Bir Çarş. 23 Mayıs 2007, 10:29 am

kimseyı tuttugumdan degıl ama sartlar bazen boyle seylerde doguruyor.evet cok katıldıgım bı noktada;cıfcının tutumu ve kendı saygısı karsılıgıda anca bu sevıyede olabılırdı.basbakanda halktan bırı ve gerektıgınde halkın sevıyesınede ınebılıyo tebrık etmek lazım
avatar
latife
baştacımız
baştacımız

Mesaj Sayısı : 33
Kayıt tarihi : 08/03/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından ceku1023 Bir Cuma 25 Mayıs 2007, 6:34 am

No No No Ben size katilmiyorum basbakan ne zaman halkin seviyesine iner sorarim size hadi o koylu cahil adam bi kabalik yapti diyelim koskocaman basbakan onun seviyesine dusermi ama dusuyoo iste ve bazilarida tebrik ediyo hayret Shocked .Arkadaslar benim babam hala hayvancilik ve ciftcilik yapiyor olayin icinden geliyor sayilirim yani bugun ciftcimiz gercekten kan agliyor mazot fiyati 2 katina cikmis durumda,hayvan yemi %50 zamlanmis durumda buna karsilik sut fiyatlari 500 kurus iken suan ancak 400 kurus etmekte, ciftcinin bugdayina attigi gubre heekezaa ayni durum (bu kiyaslamalari bundan onceki hukumute gore yapiyorum).Gayyibin takdir ettigim bi yani var cok etkili konusuyo gercekten konustugunda herkesi kandira biliyo gecenlerde bir ulusa seslenis konusmasini dinledim oylee konusuyoki sanki hersey toz pembe.Ornegin dediki orda "Bizden onceki hukumetler surekli IMF ye borclandi biz borc oduyoruz 50 milyom dolardan suan 30 milyon dolara kadar dusurduk" falan filan...Yahu kardesim cari acik almis basini gitmis dis borc 300 milyon dolara dayanmis bunlarida soylesene simdiye kadar disa en fazla borclanan hukumet oldunu soyle hayir simdi odedigin borcu soyluyon yaptigin borcuda soyle...Dis siyasette turkiyeyi 5 paralik ettigini soyle.Kucucuk yunanistanin bize nasil kafa tutar hale geldiginin hesabini ver.Veya ayni sekilde ermenileri nasil bu kadar cesaretlendirdiginin hesabini ver Talabaninin barzaninin hesabini ver.Son bisey daha bana tuhaf geliyo boyle seyler 1 milyon kisi oldugu soylenen su caglayan mitingi,izmir mitingi falan oluyo ve basbakan bunlara BINDIRILMIS KITALAR deyip geciyo bana gore o kadar basit bi olay deyil yani gecistirilecek kadar basit bir olay deyil hakli veya haksiz bisey demiyorum ama ne bileyim iste ulke kargasaya dusuyo sonuc:bugunku durum pale ...ooofff off.ATATURK diyor ki:"koylu milletin efendisidir." Gel gorki simdi milletin hizmetcisi,ezilen tabakasi olmus...Elbet birileri hesap soracaktir...Neyse arkadaslar ne desem bos tok acin halinden anlamaz derler ya oyle iste... Sad Sad Sad
avatar
ceku1023
çırak
çırak

Erkek Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 25/02/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından eeisahin Bir Cuma 25 Mayıs 2007, 10:01 am

bizde hayvancılık yapıyoruzz...kardeş sen sütü 400 kurusamı satıyon allahtan kork ....bizde ufak çapta çiftçilik yapıyoruzz ..sütü bu kadar düşüğe satarsan o senin sorunun biz 1100 e satıyoruzz..yem %50 arttı diyorsun bunun neye dayanarak söylüyorsun ..gerçekrakamlarla konuşalım lütfenn imf ye borcumuza birdaha bak kardeş bunların çoğu yanlış bilgilendirme ....

bi lan sözü almış başını gitmiş öküz altında buzak arıyoruz gibi olmuş bu iştee....bu ülke ne hallere düşmüşş......
avatar
eeisahin
admin
admin

Erkek Mesaj Sayısı : 409
Teknolojiyle aran nasıl : geçinip gidiyoruzz
Kayıt tarihi : 03/03/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından ceku1023 Bir Cuma 25 Mayıs 2007, 10:48 pm

Kardes naaaptın sen yaa 1100e ne satıyon sen valla senı bilmiyorum ama bizim oralar koy yeri iki firma gelir sütünü alır sen başka bişey yapamazsın istersen yap kendin götürmeye kalk sütünü, günlük 100 litre süt veriyoruz ortalama.en yakın süt toplama merkezine olan uzaklığımız 1 saat...kardes sen hiç TUSEDAD diye bişey duydunmu? ben söyliyim et ve sığır yetiştiricileri derneği onun yaptığı bir ankette türkiyede ortalama süt fiyatı 480 kuruş olduğu söyleniyo hani bana allahtan kork diyosun yaa.inanmazsan al sana adresi:http://www.tusedad.org/anket_sonuc.asp?Soru_Kod=8 1100 nerdeee 480 nerde Shocked
avatar
ceku1023
çırak
çırak

Erkek Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 25/02/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından esdicien Bir C.tesi 26 Mayıs 2007, 2:33 pm

ceku peki bu dış borç haberini kimden aldın???

_________________
~~~urfalıyam ezelden, göönüm geçmez dizelden~~~
avatar
esdicien
efsane
efsane

Erkek Mesaj Sayısı : 456
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 21/02/07

Kullanıcı profilini gör http://www.ortysh.ideaboard.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından ceku1023 Bir Paz 27 Mayıs 2007, 4:05 pm

MHP trabzon milletvekili NAİL ÇELEBİ'nin bir yazısı hiç deyiştirmiyorum...

AKP VE EKONOMİ

1-En yüksek iç borç: 251 katrilyon (180 milyar Dolar)
AKP'nin iktidara geldiği 2002 yılı sonunda Hazine'nin iç borç stoku 150 katrilyon liraydı.
2006 Aralık sonu itibariyle Hazine iç borç stoku 251 katrilyon liraya ulaşmıştır.
AKP son 4 yılda Hazine'nin iç borç stokunu 101 katrilyon lira artırmıştır.
Dolar cinsinden iç borç stokuna bakıldığında; 2002 yılı sonunda 92 milyar Dolar olan iç borç 2006 yılı sonunda 180 milyar Dolara yükselmiştir.
AKP iç borcu dolar cinsinden 88 milyar Dolar artırmıştır.

[size=32]2- En yüksek dış borç:302 milyar Dolar[/size]
AKP iktidara geldiğinde Türkiye'nin toplam dış borcu 171 milyar Dolardı.
2006 yılı sonu itibariyle toplam dış borç 302 milyar Dolardır.
AKP'nin 4 yıllık iktidarı döneminde ülkenin toplam dış borcu % 77 oranında 131 milyar Dolar artmıştır.
2006 yılı sonu itibariyle devletin dış borcu 84 milyar Dolar, özel sektörün dış borcu 114 milyar Dolar, sıcak para 80 milyar Dolar, yabancıların mevduatı 24 milyar Dolar olmak üzere toplam 302 milyar Doları aşmıştır.

3-En yüksek toplam borç: 481 milyar Dolar
AKP iktidara geldiği 2002 yılı sonunda ülkenin toplam dış borcu ile Hazine'nin toplam iç borcu toplamı olan toplam borç 263 milyar Dolardı.
2006 yılı sonunda ise Hazinenin toplam iç borcu ile ülkenin toplam dış borcunun toplamı olan toplam borç 481 milyar Dolar olmuştur.

4-En yüksek özel sektör dış borcu: 114 milyar Dolar
2002 yılı sonunda özel sektörün dış borcu 44 milyar Dolardı.
2006'da özel sektörün dış borcu 114 milyar Dolar olmuştur.

5-En yüksek reel sektör dış borcu:73 milyar Dolar
2002 yılı sonunda reel sektörün (Bankalar dışındaki üretim sektörünün) dış borcu 33 milyar Dolardı.
2006 yılı sonuna doğru reel sektörün dış borcu 73 milyar Dolar olmuştur.

6-En yüksek kişi başına borç: 6.600 Dolar
AKP iktidara geldiğinde kişi başına düşen toplam borç tutarı 3.845 Dolardı.
2006 yılında ise kişi başına borç 6.600 Dolar olmuştur.

7-En yüksek hane halkı borç tutarı: 55,9 katrilyon
2002 yılı sonunda hane halkının toplam 3,4 katrilyon TL bankalara borcu bulunmaktaydı.
2006 yılında hane halkının bankalara olan borcu toplam 55,9 katrilyon TL'ye çıkmıştır.
Yani millet geleceğini yemeğe başlamıştır.

9-En yüksek iç borçlanma tutarı: 425 milyar Dolar
AKP'nin 4 yıllık iktidarı döneminde toplam 425 milyar Dolarlık iç borçlanma yapılmıştır. Her yıl ortalama 106 milyar Dolarlık iç borçlanma gerçekleştirilmiş olup bu tutar bu güne kadar görülen en yüksek meblağdır.
AKP borç ana para ödemelerinin tamamını yeni borçlanma ile ödediği için 4 yılda toplam 425 milyar Dolar borçlanma yapmış ve 1 inci En'de görüldüğü gibi iç borç toplamını 88 milyar Dolar artırmıştır.

10-En yüksek faiz ödemeleri toplamı: 148 milyar Dolar
AKP iktidarı 2003-2006 yılları arasındaki 4 yıllık dönemde 126 milyar Dolar iç borç, 22 milyar Dolar dış borç faiz ödemesi olmak üzere 4 yılda 148 milyar Dolar faiz ödemesi yapmıştır.
Ayda 3,1 milyar Dolar faiz ödeyen AKP, günde ortalama 103 milyon Dolar faiz ödemiştir.

11-En yüksek Dolar bazında Hazine borçlanma faizi: % 27,6
AKP döneminde Hazine Dolar cinsinde 2003 yılında % 46,3, 2004 yılında % 30,8, 2005 yılında % 23,1 ve 2006 yılında % 10,2 olmak üzere son 4 yılda ortalama % 27,6 oranında borçlanmıştır.
Halbuki Ecevit döneminde bile yani 1999-2002 yılları arasında Dolar cinsi Hazine borçlanma maliyeti % 13,9 idi.
AKP Dolar cinsinde en yüksek faizle borçlanan Cumhuriyet Hükümetidir. Bu da yabancı yatırımcılara en fazla kaynak aktardığı anlamına gelmektedir.

12-En yüksek ithalat: 137 milyar Dolar
2002 yılı sonunda ithalat 52,5 milyar Dolardı.
2006 yılı sonunda ithalat 137 milyar Dolar olmuştur.
Söz konusu tutar Cumhuriyet tarihinin en yüksek rakamıdır.
AKP en yüksek ihracat yaptım derken en yüksek ithalatı gizlemektedir.


14-En yüksek dış ticaret açığı: 52 milyar Dolar
AKP'nin iktidara geldiği 2002 yılı sonunda dış ticaret açığı yani ithalat ihracat farkı 15,6 milyar Dolardı.
2006 yılı sonu itibariyle dış ticaret açığı 52 milyar Dolardır.
AKP'nin 4 yıllık iktidarı döneminde Türkiye ekonomisi toplam 152 milyar Dolar dış ticaret açığı vermiştir. 1950-2002 yılları arasındaki 52 yılda oluşan toplam dış açığı ise 194 milyar Dolardır.

15-En yüksek cari açık: 35 milyar Dolar
2002 yılı sonunda cari açık yani ülkeye mal ve hizmet karşılığı giren ve çıkan döviz farkı 1,5 milyardı.
2006 yılı sonunda cari açık 35 milyar Doları aşmıştır.
AKP iktidara geldiğinde GSMH'nin binde 9'u oranında olan cari açık 2006 yılı sonunda GSMH'nin % 9'una ulaşmıştır.
2003-2006 yılları arasında toplam 77 milyar Dolar cari açık oluşmuştur. Halbuki 1950-2002 yılları arasındaki 52 yılda toplam 45 milyar Dolar cari açık meydana gelmiştir.

16-En fazla sıcak para: 80 milyar Dolar
AKP iktidara geldiğinde Türkiye'deki sıcak para miktarı 24 milyar Dolardı.
2006 yılına gelindiğinde ülkedeki sıcak para miktarı 80 milyar Dolara yaklaşmıştır. Sıcak para miktarındaki 56 milyar Dolar tutarındaki artış; ülkeye 56 milyar Dolarlık sermaye girişi olduğu anlamına gelmemektedir. Nitekim 2003-2006 yılları arasında ülkeye giriş yapan toplam sıcak para 32 milyar Dolardır.
32 milyar Dolar olarak ülkeye giriş yapan sıcak para doların değer kaybetmesi ve borsa endeksinin yükselmesi sayesinde 80 milyar Dolarlık bir varlık haline gelmiştir.
Yabancı yatırımcılar borsaya 13 milyar Dolar sıcak para girişi yapmış daha sonra düşen döviz kuru ve yükselen borsa endeksi nedeniyle 32,5 milyar Dolarlık bir varlığa sahip olmuşlardır.

17-En yüksek rezerv: 88 milyar Dolar
AKP iktidara geldiğinde rezerv olarak tutulan döviz miktarı 38 milyar Dolardı. Bunun 28 milyar Doları Merkez Bankası rezervleri, 10 milyar Doları da çeşitli bankaların muhabir bankalarda yani yurtdışında ve kasalarında tuttukları rezervdi.
2002 yılı sonunda atıl olarak bekletilen rezervler GSMH'nin % 21'i oranındaydı.
2006 yılına gelindiğinde ise Merkez Bankası rezervleri 61 milyar Dolara, da çeşitli bankaların muhabir bankalarda yani yurtdışında ve kasalarında tuttukları rezervler ise 27 milyar Dolara yükseldiği için toplam rezervler 88 milyar Dolar olmuştur.
Yurt dışından yüksek reel faiz ile borçlanılarak elde edilen ve çok düşük faizle çeşitli ülkelerin Hazine bonolarına bağlanan yani ülke kaynaklarında atıl bekletilen rezervlerin GSMH'ye oranı 23'e yükselmiştir.
18-En yüksek dışarıya kaynak transferi:35 milyar Dolar
2003-2006 yılları arasında cari açığı finanse etmek için yurda giren sıcak para ve dış borçlanma için 35 milyar Dolar faiz ödenmiştir.

19- En yüksek kredi kartı borçları:20 katrilyon
2002 yılı sonunda kredi kartı borçları 4 katrilyon TL idi.
2006 yılında ise kredi kartı borçları 20 katrilyon liraya ulaşmıştır.
20-En yüksek tüketici kredileri:44 katrilyon
AKP iktidara geldiğinde tüketici kredileri 2 katrilyon lira civarında olup toplam kredi hacminin sadece % 6,3'ünü oluşturmaktaydı.
2006 yılında tüketici kredileri 44 katrilyon liraya yükselip toplam kredi hacminin % 26,8'ini oluşturmaktadır.
21-En yüksek bankacılıkta yabancı payı: % 37
AKP döneminde yabancı bankalar Türk bankalarının % 37'sini ele geçirmişlerdir. Yabancı bankalar Türkiye'de şube açmak yerine daha çok var olan bankaları satın almışlardır.
Özelleştirme ve TMSF satışları ile mali sektör yabancıların kontrolüne geçmiştir.
Bankaların yabancıların eline geçmesi demek Türkiye ekonomisinin yabancıların kontrolüne girmesi demektir.

22- En yüksek İMKB'de yabancı payı: % 70
AKP'nin iktidara geldiği 2002 yılı sonunda yabancıların İMKB'de işlem gören hisse senedi ve Devlet borçlanma senetlerine bağlanmış portföy yatırımları 6.362 milyon Dolardı. Yani İMKB'de yabancı payı, 3.450 milyon Doları Hisse senedi, 3.579 milyon Doları da Devlet Borçlanma senedi olmak üzere toplam 6.362 milyon Dolardı.
2006 yılı sonu itibariyle yabancıların borsadaki yatırımları; 34.892 milyon Doları hisse senedi, 26.019 milyon Doları Devlet iç borçlanma senedi olmak üzere toplam 60.915 milyon Dolara ulaşmıştır.
Yabancı yatırımcıların borsadaki payı % 70'e yükselmiştir. Yabancılar borsada hisse senedi satın alarak başta bankacılık olmak üzere bir çok şirketin kontrolünü ele geçirmişlerdir.
23-En yüksek tarımsal üretimden kopuş: 1.280.000 kişi
AKP döneminde tarım sektöründe istihdam edilen nüfus 1.280.000 kişi azalarak 6.809.000 kişiye düşmüştür.
Aynı dönemde sanayi sektörü ise sadece 757.000 kişiye iş sağladığı için 523.000 bin kişi işsiz kalmıştır.

24-En yüksek tarımsal ürün ithalatı: 24,4 milyar Dolar
2003-2006 yılları arasında 24,4 milyar Dolarlık tarımsal ürün ithal edilmiştir.
2002 yılında ithalatın % 7'sini oluşturan tarımsal ürün ithalatı 2006 yılında toplam ithalatın % 10'unu aşmıştır.
25-En yüksek işsiz sayısı: 4.321.000 kişi
2002 yılı sonunda işsiz sayısı 3.484 bin kişi idi.
2006 yılı sonunda resmi işsiz sayısı 2.344 bin, iş bulma umudunu kaybettiği işin iş aramaktan vazgeçenlerin sayısı 1.977 bin kişiye yükselmiştir. Böylece resmi rakamlardaki işsiz sayısı 4.321 bin kişiye ulaşmıştır.

26-En yüksek TL cinsinden rantiye geliri:% 26
AKP döneminde parasını Bonoya yatıranlar yıllık % 26, borsaya yatıranlar % 25,4 oranında reel gelir elde etmişlerdir.
Dolar Kurunun sürekli düşmesi nedeniyle yurtdışından dolar cinsinden ülkeye gelip TL'ye çevrilerek borsa ve bonoya yatırım yapan yerli ve yabancı rantiyeciler; hem borsa ve bonodan hem de doların değer kaybetmesinden kazanmışlardır.

27-En yüksek Dolar cinsinden rantiye geliri: % 85,5
100 Doları 2002 yılı sonunda 1.650.000 TL'den TL'ye çevirip 165 milyon TL'ye sahip olan rantiyeci bunu Hazineye borç vererek değerlendirdiğinde 2006 yılı sonu itibariyle; 409 milyon TL'ye sahip olacaktır. Bunu 2006 yılı sonu itibariyle 1.430.000 TL'den Dolara çevirdiğinde 286 Dolar edecektir. Yani 4 yılda 100 Dolarını 286 Dolara çıkartmış olacaktır. Bu da dolar bazında yıllık % 46,5 oranında gelir elde etmek anlamına gelmektedir.
100 Doları 2002 yılı sonunda 1.650.000 TL'den TL'ye çevirip 165 milyon TL'ye sahip olan rantiyeci bu parasını borsaya yatırdığında 2006 yılı sonu itibariyle; 643 milyon TL'ye sahip olacaktır. Bunu 2006 yılı sonu itibariyle 1.430.000 TL'den Dolara çevirdiğinde 442 Dolar edecektir. Yani 4 yılda 100 Dolarını 442 Dolara çıkartmış olacaktır. Bu da yıllık % 85,5 oranında gelir elde etmek anlamına gelmektedir.

28-En yüksek yabancıya kaynak aktarımı: 187 milyar Dolar
2003-2006 yılları arasında uygulanan yüksek reel faiz-düşük döviz kuru nedeniyle Türkiye ekonomisi 187 milyar dolar kaynak transfer etmiştir.
Son 4 yılda ihracatı aşan ithalat nedeniyle dış aleme 152 milyar Dolar, dış borç faiz ödemesi ve kar transferi olarak 35 milyar Dolar dış aleme kaynak transfer edilmiştir.

29-En yüksek faiz/enflasyon oranı(Enflasyona göre en yüksek faiz)
Faiz hesaplamalarında asıl önemli olan enflasyon faiz farkıdır. AKP döneminde enflasyon hızla aşağı doğru çekildiği halde faizler aynı hızla düşmediği için enflasyon faiz farkı en düşük düzeye inmiştir.
AKP iktidarında enflasyon/faiz farkı % 43'e inmiştir.
Refah-Yol iktidarında bu oran % 89'idi. Yani AKP döneminde enflasyon ancak faiz oranlarının % 43'ü oranında olduğu için reel faiz yüksek kalmıştır. Halbuki Refah-Yol iktidarında enflasyon faizin % 89'u oranında olduğu için reel faiz doğal olarak düşmüş hatta bazı aylarda negatif olmuştur.

30-En yüksek bankacılık gelirleri: 138 milyar Dolar
2003-2006 yılları arasında bankacılık sektörü 197 katrilyon (yani 138 milyar Dolar) faiz, komisyon ve aracılık geliri elde etmiştir. Aynı dönemde GSMH ise 198 milyar Dolar artmıştır. Yani artan GSMH'nin yaklaşık olarak % 70'i bankacılık sektörünün faiz, komisyon ve aracılık gelirlerinden oluşmaktadır. Bu da artan Milli Gelirin % 70'inin bir avuç rantiyeciye gitmesine karşılık, artan Milli Gelirin sadece % 30'u 73 milyon halka ait olduğu için; MG artarken halk fakirleşmiştir.

31-En yüksek vergi yükü: % 33,3
AKP iktidara geldiğinde sosyal güvenlik kesintileri dahil toplam vergi yükü GSMH'nin % 31,3'ü idi
AKP döneminde vergi yükü GSMH'nin % 33,3'e yükselerek Cumhuriyet tarihinin en yüksek oranına ulaşmıştır.
32-En yüksek dolaylı vergi oranı: % 72
33-En yüksek kapanan şirket sayısı: 8.996
2002 yılında 3.495 adet şirket kapanmıştır.
2006 yılında kapanan şirket sayısı 8.996'ya yükselmiştir.
Kapanan şirket sayısındaki artış % 157'dir.

34-En yüksek protestolu senet sayısı: 1.177.910
Protestolu senet sayısı 2006 yılında 1.177.910'a çıkmıştır.
Ekonomik istikrarın en önemli göstergesi olan protestolu senet sayısı 2002 yılı sonunda 499.000 idi.
Protestolu senet sayısındaki artış oranı % 136'dır.
35-En yüksek karşılıksız çek sayısı: 1.144.740
36-En uzun IMF denetim ve yönetimindeki dönem: 10 yıl
Türkiye'nin 1946 da başlayan 60 yıllık sürede IMF gözetim ve denetimi altındaki en uzun dönemi 1998-2008 yılları arasındaki 10 yıllık dönemdir. 1980-88 yılları arasındaki en uzun IMF gözetim ve denetimindeki süre, AKP iktidarında 10 yıla çıkartılmıştır. ANAP iktidarından sonra tüm iktidar süresini IMF gözetim ve denetiminde geçiren tek parti iktidarı AKP iktidarı olmuştur.
AKP Hükümeti kendinden önceki Ecevit Hükümetinin IMF ile yaptığı Stand-by anlaşmasını aynen uygulamış ve bu anlaşmanın süresi bitiğinde Mayıs 2005'de IMF ile yeni bir Stand-by anlaşması yaparak 2008 yılına kadar ekonominin yönetim ve denetimini IMF'ye devretmiştir.
39-En yüksek yabancı mevduat: 24 milyar Dolar
Uygulanan yüksek reel faiz ve düşük döviz kuru nedeniyle, Türkiye uslular arası sermaye için en cazip ülkelerden biri haline gelmiştir. 2006 yılında yabancıların Türkiye'deki bankalarda bulunan mevduatı 24 milyar Doları aşmıştır.
40-En fazla açlık sınırı altındaki kişi sayısı: 1.870.000 kişi
Resmi rakamlara göre 1.870 bin kişi açlık sınırının altındadır. Yani aylık 143 milyon liralık gelire sahip değildir.
41-En yüksek yoksulluk sınırı altındaki kişi sayısı: 58.724.000 kişi
Nüfusun % 82'si aylık 363 milyon liralık gelirin altında olduğu için yoksulluk sınırı altındaki kişi sayısı 58.724 bin kişidir.
43-En düşük kamu personeline bütçeden ayrılan pay: % 21
AKP dönemine kamu personeline bütçeden ayrılan pay % 21'e düşmüştür.
Halbuki Ecevit döneminde bile bu oran % 21,1'idi.
Aynı oran Refah-Yol Hükümeti zamanında % 26'idi.
44-En düşük ihracat/ithalat oranı: % 61
2002 yılı sonunda ihracatın ithalatı karşılama oranı % 70 idi. Yani yapılan ithalatın % 70'i ihracat gelirleri ile karşılanmaktaydı.
2006 yılına geldiğinde ihracatın ithalatı karşılama oranı % 61'e düşmüştür.
45-En düşük kamu yatırım/GSMH oranı: % 1,4
46-En düşük tarımsal desteklemeler/GSMH: % 0,7
Tarımsal desteklemelerin GSMH içindeki payı binde 7 gibi çok düşük bir düzeye inmiştir.
47-En düşük yatırım/bütçe giderleri: % 5
Kamu yatırımlarına bütçeden ayrılan pay % 5'e inmiştir.
Bu oran 1999-2002 yılları arasındaki Ecevit Hükümeti döneminde bile % 6 oranındaydı.
Aynı oran Refah-Yol Hükümetinde % 8 idi.
48-En düşük tasarruf düzeyi: % 16,6
avatar
ceku1023
çırak
çırak

Erkek Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 25/02/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından ceku1023 Bir Paz 27 Mayıs 2007, 4:06 pm

AKP 'NİN İLK'LERİ:

1-İlk defa bir Başbakan zam isteyen memur sendikalarına "IMF'yi ikna edin"dedi

2-İlk defa bir Ekonomi Bakanı, BDDK'nın çıkardığı yönetmelikleri inceletmek için IMF'den denetçi talep etti

3-İlk defa bir Başbakan "tezkere geçmese memura maaş ödeyemeyiz" dedi

4-İlk defa ekonomi büyürken istihdam yerinde saydı

5-İlk defa cari açık verilirken döviz kuru sürekli düştü

6-İlk defa enflasyon sürekli düşerken faizlerdeki düşüş enflasyondaki düşüşün gerisinde kaldı.

7-İlk kez ithalat 100 milyar Doları aştı

8-İlk kez cari açığın üstünde borçlanma yapıldı


9-İlk kez Yunan Kilise Bankası Türkiye'de banka aldı

10-İlk defa Domuz kesimlik hayvanlar sınıfına alındı ve teşvik kredisi verildi


11-İlk defa finansman ihtiyacı üstü borçlanma yapıldı

12-İlk defa kamunun kamuya olan borcu piyasadan borçlanılarak ödendi

13-İlk defa düşük faizli dış borç yüksek faizli iç borç ile ödendi

14-İlk defa döviz sürekli düşerken döviz cinsi borçlar TL cinsi borca çevrildi

15-İlk kez sosyal transferler yatırımları geçti


16-İlk kez İsrailli iş adamına gizli bir şekilde 800 milyon Dolar kaynak aktarıldı

17-İlk defa bir Başbakan işsizliğin dünya gerçeği olduğunu söyledi

18-İlk defa yabancı rantiyecilere vergi muafiyeti tanındı

19-İlk defa bir kanun daha uygulanmadan değiştirildi.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Türk Ceza Kanunu daha yürürlüğe girmeden değiştirildiler.

20-İlk defa bir kanun bir haftada iki kez değiştirildi
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu bir haftada iki kere değiştirildi.

21-İlk defa tarımsal üretimde dış ticaret açığı ortaya çıktı

22-İlk defa borç GSMH'yi aştı

23-İlk defa şirketlerin yatırım istisnası kaldırıldı

24-İlk defa çiftçi ve emekliden vergi alınması sözü verildi

25-İlk defa GSMH artarken KDV tahsilatı yerinde saydı

26- İlk defa bir Başbakan faizin dünya gerçeği olduğunu söyledi

27-İlk defa Petrol Kanunu ile yabancılara 50 yıllık imtiyaz verildi


28-İlk defa zina suç olmaktan çıkarıldı

29-İlk defa kapkaç diye bir sektör ortaya çıktı

30-İlk defa bir Başbakan çiftçilere "Gözünü toprak doyursun" dedi

31-İlk defa bir Başbakan Müslüman topraklarını işgal eden Hıristiyan ABD askerlerinin sağ salim ülkelerine dönmeleri için dua ettiği açıkladı

32-İlk defa bir Başbakan "Bir dönem dini kullandık" dedi

33-İlk defa dar gelirlilerin alım gücü bu kadar düştü

34-İlk defa bir Başbakan en fazla yurtdışı seyahat yaptı

35-İlk defa bir Başbakan yapılan bir ihalede önce uçak istedi sonra mercedece razı oldu

36-İlk defa enflasyon % 10 artarken pancar fiyatları 99 Kuruştan 88 Kuruşa indi

37-İlk defa fındık üreticileri en büyük mitingi yaptı

38-İlk defa bir Başbakan ve Dışişleri Bakanı, İslamiyeti yok etmeye yemin eden bir Papa'nın heykeli önünde fotoğraf çektirdi

39-İlk defa iletişim sektörünün tamamı yabancıların kontrolüne geçti

40-İlk defa bir Başbakan Türkiye'yi pazarladığını açıkça itiraf etti

41-İlk defa bir Başbakan toprak satılıyorsa "alıp götürmüyorlar ya" dedi

42-İlk defa IMF "Türkiye ekonomisi cehennemde" dedi

43-İlk defa bir Başbakan "Borç yiğidin kamçısıdır" demekle borçlanmayı başarı olarak gösterdi

44-İlk defa bir cami kiliseye çevrildi

45-İlk defa Kilise ve Havralar imar planlarında yer aldı

46-İlk defa bir Başbakan Yahudi Think Tank kuruluşundan "Üstün Cesaret Ödülü" aldı

47-İlk defa Türk askerinin başına ABD güçlerince çuval geçirildi

48-İlk defa TBMM tarafından tezkerenin red edilmesine rağmen Dışişleri Bakanlığı genelgesi ile savaş araç ve gereçleri Türkiye üzerinden Irak'a aktarıldı

49-İlk defa bir Başbakan Başdanışmanı Amerikalılara Başbakan için "Bu adamı kullanın, dini inancı size yardımcı olacaktır, onu süpürge deliğinden aşağı atmayın" dedi


50-İlk defa bir Türkiye Başbakanı, İslam dünyasının sınırlarını değiştirecek BOP'un yani Büyük İsrail Projesi'nin Eşbaşkanı oldu.
avatar
ceku1023
çırak
çırak

Erkek Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 25/02/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından eeisahin Bir Perş. 21 Haz. 2007, 6:30 pm

ceku1023 demiş ki:Kardes naaaptın sen yaa 1100e ne satıyon sen valla senı bilmiyorum ama bizim oralar koy yeri iki firma gelir sütünü alır sen başka bişey yapamazsın istersen yap kendin götürmeye kalk sütünü, günlük 100 litre süt veriyoruz ortalama.en yakın süt toplama merkezine olan uzaklığımız 1 saat...kardes sen hiç TUSEDAD diye bişey duydunmu? ben söyliyim et ve sığır yetiştiricileri derneği onun yaptığı bir ankette türkiyede ortalama süt fiyatı 480 kuruş olduğu söyleniyo hani bana allahtan kork diyosun yaa.inanmazsan al sana adresi:http://www.tusedad.org/anket_sonuc.asp?Soru_Kod=8 1100 nerdeee 480 nerde Shocked

SEN SİNDİ HAKKINI DEVLETTEN Mİ ARIYACAKSIN YOKSA BUNU 480 LİRAYA ALANLARDAN MI KARDEŞİM YÖNÜMÜZÜ İYİ SEÇELİM BİLİNÇLİ OLALIM....
HERŞEYİ DEVLETTEN BEKLEME DEVRİ BİTTİ YOKSA BU ÜLKE İLERLERMİ Kİ


BİDE BEN VİLLADA YAŞAMIYORUM BENDE KÖYDE YAŞIYORUM.....


En son tarafından Perş. 21 Haz. 2007, 6:42 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
avatar
eeisahin
admin
admin

Erkek Mesaj Sayısı : 409
Teknolojiyle aran nasıl : geçinip gidiyoruzz
Kayıt tarihi : 03/03/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından eeisahin Bir Perş. 21 Haz. 2007, 6:39 pm

22 TEMMUZ HERŞEYİ ORTAYA DÖKERR
avatar
eeisahin
admin
admin

Erkek Mesaj Sayısı : 409
Teknolojiyle aran nasıl : geçinip gidiyoruzz
Kayıt tarihi : 03/03/07

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: başbakan bana "lan" dedi...

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz